Ikarus

435

Városi / Helyközi

Normál padlós

Farmotoros

Tolócsuklós


BPI-143 | Ikarus 435.06 | Budapesti Közlekedési Zrt.


Főbb adatok

Méretek

Hosszúság

17850 mm

Magasság

3000 mm

Padlómagasság

740 mm

Tengelytáv

5570 + 6400 mm

Férőhelyek száma

155 fő

Motor

Jelleg

Fekvő farmotor

Típus

Rába D10 UTSLL

Lökettérfogat

10350 ccm

Teljesítmény

258 LE (190 kW) @ 1900 1/min

Nyomaték

1100 Nm @ 1200 1/min

Motor

Jelleg

Fekvő farmotor

Típus

DAF LT195L

Lökettérfogat

11630 ccm

Teljesítmény

265 LE (198 kW) @ 2000 1/min

Nyomaték

1085 Nm @ 1300 1/min

Váltó

Típus

ZF S6-120U

Fokozatok

6+R

Váltó

Típus

Voith-Diwa D851.3

Fokozatok

3+R automata

Váltó

Típus

ZF 4HP 500

Fokozatok

4+R automata

Váltó

Típus

ZF 5HP 600

Fokozatok

5+R automata

Gyártó

Gyártó neve, telephelye

Ikarus, Budapest-Székesfehérvár

Gyártás időszaka

1990-2001


Jellemző változatok

435.K1

prototípus; (Nógrád: BPL-663)

435.02

Karlovy Vary (Liaz motor), Liptószentmiklós

435.05

Warszawa, Częstochowa

435.06

BKV, MVK; Daf motor

435.08

német export; 2-2-2-0 ajtóképlet, a 3. ajtó egy ablaknyival hátrébb a megszokottnál; Chemnitz vagy Schönebeck

435.09

Karlovy Vary

435.10

Chemnitz, Schönebeck; 2-0-2-0 ajtókiosztás; (VB: GAT-378)

435.11

Volán/vidéki városi társaságok; városi kivitel; hátul 2+2 soros üléskiosztás

435.12

Volán/vidéki városi társaságok; városi kivitel; hátul 2+1 soros üléskiosztás

435.13

Volán; elővárosi kivitel; elöl 2+2 soros üléskiosztás

435.14

Volán; elővárosi kivitel; elöl 2+1 soros üléskiosztás

435.17

Moszkva; egy részük ún. KD szettként került kiszállításra és a tusinói összeszereldében rakták össze

435.18

Pozsony, Kassa, Eperjes

435.19

olasz export (Milánó környéke)

435.21

városi kivitel; ragasztott üvegezés

435.22

Poznań

435.23

orosz export

435TD.40A

vegyesüzemű troli; jelenleg hagyományos busszá átépítve Alba: GVY-398

435.90

jobbkormányos kivitel

435T

troli


Képek a típusról


BPL-663 | Ikarus 435.K1 | Nógrád Volán | Prototípus


BPO-554 | Ikarus 435.06 | Budapesti Közlekedési Zrt.


GAT-378 | Ikarus 435.10 | Volánbusz | Osztatlan szélvédő


A GAT-378 belső tere


A GAT-378 műszerfala | Joystickos váltóval


DZA-028 | Ikarus 435.11 | Vasi Volán


EVL-972 | Ikarus 435.12 | Alba Volán | Azóta selejt


DAF-074 | Ikarus 435.13C | Gemenc Volán


DZA-049 | Ikarus 435.14 | Volánbusz


HDE-889 | Ikarus 435.21 | Miskolci Városi Közlekedési Zrt.


GVL-649 | Ikarus 435.23 | VT-Transman Zrt. | átépített homlokfallal


302 | Ikarus 435T | Budapesti Közlekedési Zrt.


Az ablak bezárása