Ikarus

415

Városi / Helyközi

Normál padlós

Farmotoros

Szóló


FGM-291 | Ikarus 415.27 | Kapos Volán


Főbb adatok

Méretek

Hosszúság

11500 mm

Magasság

3000 mm

Padlómagasság

740 mm

Tengelytáv

5570 mm

Férőhelyek száma

92 fő

Motor

Jelleg

Fekvő farmotor

Típus

Rába D10 UTSLL 190 Euro 1 (később Euro 2-vel is)

Lökettérfogat

10350 ccm

Teljesítmény

258 LE (190 kW) @ 1900 1/min

Nyomaték

1100 Nm @ 1200 1/min

Motor

Jelleg

Fekvő farmotor

Típus

Rába D10 UTSLL 206 (Euro 2)

Lökettérfogat

10350 ccm

Teljesítmény

280 LE (206 kW) @ 2100 1/min

Nyomaték

1115 Nm @ 1100-1400 1/min

Motor

Jelleg

Fekvő farmotor

Típus

DAF LT160L

Lökettérfogat

11630 ccm

Teljesítmény

215 LE (160 kW) @ 2200 1/min

Nyomaték

970 Nm @ 1200 1/min

Váltó

Típus

ZF S6-120U

Fokozatok

6+R

Váltó

Típus

Voith-Diwa D851.3

Fokozatok

3+R automata

Váltó

Típus

ZF 4HP 500

Fokozatok

4+R automata

Váltó

Típus

ZF 5HP 600

Fokozatok

5+R automata

Gyártó

Gyártó neve, telephelye

Ikarus, Budapest-Székesfehérvár

Gyártás időszaka

1987-2003 (előszériák 1984-től)


Jellemző változatok

415.00

prototípus; Rába D12U szívómotor; Praga váltó; 1984; 2-2-2 ajtóképlet (Nógrád: CLU-227)

415.01

szovjet export; Rába D12U szívómotor; 2-2-2 ajtóképlet; GMP váltó; (Pécs GMX-021)

415.02

Rába D11UT turbomotor; 2-2-0 ajtóképlet; 1986

415.03

PT Rt. BPV-037; 1987; eredetileg Cummins motor; Voith váltó

415.04

BKV; 1987; 10 darab

415.07

Berlin; Rába D12 motor; városi kivitel

415.11

német export

415.14

BKV; Daf motor; Voith váltó

415.15

BKV, PK Zrt.; Daf motor; ZF váltó

415.17

német export

415.19

német export

415.20

finn export

415.23

Volán; Daf motor; mechanikus váltó; helyközi kivitel hátrébb lévő 2. ajtóval

415.24

Volán/vidéki városi társaságok; Rába motor; városi kivitel

415.25

Volán/vidéki városi társaságok; Daf motor; városi kivitel

415.26

Volán; Rába motor; mechanikus váltó; helyközi kivitel

415.27

Volán; Daf motor; mechanikus váltó; helyközi kivitel

415.30

Pozsony, Kassa

415.32

orosz export; városi kivitel; ragasztott üvegek (VB: GOF-200)

415.33

Moszkva; 1998; 350 darab

415.35

MVK; hátul MVG318 típ. nagy híd; ragasztott üvegezés; 1998-99; 8 db

415.36

Későbbi darabok ragasztott üvegezéssel

415.80

RATB Bucureşti; troli; villamos berendezés nélkül kerültek szállításra

415T.93

litván export; troli; 2-2-1 ajtókiosztás; itthon egy darab busszá alakítva (Alba: KLM-792)


Képek a típusról


FKB-896 | Ikarus 415.03 | ex-Pécsi Közlekedési Zrt. | ex-BPV-037


CKC-947 | Ikarus 415.04 | Budapesti Közlekedési Zrt. | Oktatójármű
Hátul a "Ladalámpás" régi 415-ösökre jellemző teljes szélességű ajtóval.


MEZ-272 | Ikarus 415.11 | ex-Fürstenwalde, Németország


BPO-773 | Ikarus 415.14 | Budapesti Közlekedési Zrt.


KOX-445 | Ikarus 415.15 | Pécsi Közlekedési Zrt. | ex-CCT-397


EVV-464 | Ikarus 415.23 | Kunság Volán



FLX-342 | Ikarus 415.24 | Tisza Volán | ex-IDU-759 | Ráncfelvarrt homlok- és hátfallal


EWS-889 | Ikarus 415.25 | Zala Volán


FGM-716 | Ikarus 415.26 | Balaton Volán | Ma FLR-771


EOG-358 | Ikarus 415.27 | Partiscum Busz | ex-Tisza Volán
Megfigyelhető a hátrébb lévő 2. ajtó. A Tisza FGM-szériája kivétel ezalól.


BA-850 FV | Ikarus 415.30A | MHD Bratislava a.s. | 1998-as beszerzés


GOF-200 | Ikarus 415.32 | Volánbusz


HDF-768 | Ikarus 415.35A | Miskolci Városi Közlekedési Zrt.


GVL-753 | Ikarus 415.36A | Mátra Volán


KLM-792 | Ikarus 415T.93 | Alba Volán


A KLM-792 hátulról


Képek a beltér


BPI-309 | Ikarus 415.14 | BKV

 


JOM-425 ex-EVL-607 | Ikarus 415.26 | Gemec Volán



EWS-806 | 415.27B | Volánbusz


Az ablak bezárása