Ikarus

284

Városi

Normál padlós

Fekvő farmotoros

Tolócsuklós


BPY-150 | Ikarus 284.00 | Hajdú Volán | Azóta selejt


Főbb adatok

Méretek

Hosszúság

17900 mm

Magasság

2850 mm

Padlómagasság

740 mm

Tengelytáv

5510+6585 mm

Férőhelyek száma (ülő/álló)

46 / 138 fő

Motor

Jelleg

Fekvő farmotor

Típus

Rába D2156 MKT6U

Lökettérfogat

10350 ccm

Teljesítmény

236 LE (174 kW) @ 1800 1/min

Nyomaték

1130 Nm @ 1200 1/min

Váltó

Típus

ZF 4HP600

Fokozatok

4 automata+R

Gyártó

Gyártó neve, telephelye

Ikarus, Budapest

Gyártás időszaka

1981-1991

A 284-es sorozat az első hazai gyártású tolócsuklós autóbusztípus, amely az 1981. évi Budapesti Nemzetközi Vásáron került bemutatásra a nagyközönség számára. Az Ikarus 284 a tervek szerint is átmeneti típusnak volt szánva, hiszen már javában folytak a munkálatok az új, korszerű városi autóbuszok tervein. Eszerint az Ikarus tervezői a 284-esen kísérletezték ki az olyan új megoldásokat, amelyeket később a 400-as sorozatnál, leginkább a 435-ös típuson kívántak alkalmazni. A típus átmenetisége a gyakorlatban abban mutatkozott meg, hogy rengeteg gyermekbetegséggel kellett megkűzdeni, és ezeket a betegségeket sajnos sosem nőtték ki a buszok. Valószínűleg ez is közrejátszott abban, hogy a 284-est nem tekinthetjük igazán sikeres szériának, ellenben a velük szerzett tapasztalatnak nagy szerepe volt a következő nemzedék, vagyis a 400-as sorozat tolócsuklósainak fejlesztésében.


Jellemző változatok

284.K2

Prototípus '81; Alba Volán AIJ-229; trilex

284.K3

Prototípus '83; Kisalföld Volán ANY-797; trilex; 2-2-2-0 ajtóképlet

284.00

HV: BPY-149, 150; VV: AOC-051, 093; PK: BPV-140; magán: BPA-121

284.02

PK: BPV-866 Cummins motor, AFC-658 GMP váltó

284T

Első aszinkronhajtású Ik-troli Strömberg villamos berendezéssel; 1 db készült > BKV [198]


Képek a típusról


BPA-121 | Ikarus 284.00 | magán (Mór) | ex-IAK 2-00 berlini tesztbusz


A BPV-140 belső tere


AIJ-229 | Ikarus 284.K2 | Alba Volán | Prototípus, azóta selejt


Az ablak bezárása