Ikarus

283
285

Városi

Normál padlós

Fekvő középmotoros

Csuklós


DUD-689 | Ikarus 283.10 | Alba Volán | M.A.N. motorral


Főbb adatok

Méretek

Hosszúság

17975 mm

Magasság

3160 mm

Padlómagasság

920 mm

Tengelytáv

5400+6480 mm

Férőhelyek száma (ülő/álló)

29 / 176 fő

Motor

Jelleg

Fekvő középmotor

Típus

Rába D2156 MT6U

Lökettérfogat

10350 ccm

Teljesítmény

260 LE (191 kW) @ 2200 1/min

Nyomaték

883 Nm @ 1600 1/min

Váltó

Típus

ZF S6-120U

Fokozatok

6+R

Gyártó

Gyártó neve, telephelye

Ikarus, Budapest

Gyártás időszaka

1988-1997

Az Ikarus 263-assal egyívású típus a 283-as, tulajdonképpen ugyanolyan párost alkotnak, mint a 260-as a 280-assal. Ahogyan a kisebbik testvér, úgy a 283-as is a 280-as hosszított változata és a látszat ellenére ugyanúgy középmotoros, mint elődje. A C tengely ikerkerekes mivoltának egyszerű az oka: a nagyobb hossz miatt a tengelyterhelés is megnövekedett, azonban a tervezés időszakában a Rába nem gyártott a nagyobb súlyhoz passzoló kormányzott hidat. E busztípusra hazánkban igen kevés példa akad, nagyobb számban közlekedtek/közlekednek a szlovák fővárosban illetve Oroszországban. Említésre méltó, hogy Tunéziába összesen 435 darab 283-as fenékvázat szállított a gyár ún. KD-szett formájában, amiből aztán az Észak-afrikai országban lévő, STIA nevű gyárban lett kész autóbusz.


Jellemző változatok

283.K2

Prototípus; trilex

283.K3

2. prototípus; eredetileg NDK export (ex-IAK 7-00) 2-0-2-0 ajtókiosztással; ma NV: CLU-470, 2-0-2-2 kiosztásúra átépítve

283.00

Belföld

283.01

MHD Bratislava

283.10

M.A.N. motor; előrébb hozott II. ajtó; ALBA DUD-689

285.00

eredetileg maláj export; jobbkormányosból átépítve; 2-0-2-0 ajtókiosztás; VT: FIS-943


Képek a típusról


A DUD-689 hátulról


FIS-943 | Ikarus 285.00 | VT-Transman | Eredetileg jobbkormányos maláj export


Az ablak bezárása