Ikarus

266

Helyközi

Normál padlós

Fekvő farmotoros

Szóló


JOB-414 | Ikarus 266.25 | Pannon Volán


Főbb adatok

Méretek

Hosszúság

10971 mm

Magasság

2990 mm

Padlómagasság

860 mm

Tengelytáv

5341 mm

Férőhelyek száma (ülő/álló)

45 / 43 fő

Motor

Jelleg

Fekvő farmotor

Típus

Rába D2156 HM6U

Lökettérfogat

10350 ccm

Teljesítmény

192 LE (141 kW) @ 2100 1/min

Nyomaték

696 Nm @ 1300 1/min

Motor

Jelleg

Fekvő farmotor

Típus

Rába D2156 HM6UT

Lökettérfogat

10350 ccm

Teljesítmény

220 LE (162 kW) @ 1900 1/min

Nyomaték

820 Nm @ 1600 1/min

Motor

Jelleg

Fekvő farmotor

Típus

Rába D10 UTS 150 (Euro 0)

Lökettérfogat

10350 ccm

Teljesítmény

205 LE (150 kW) @ 1950 1/min

Nyomaték

912 Nm @ 1100 1/min

Váltó

Típus

Csepel / ZF S6-90U

Fokozatok

6+R

Gyártó

Gyártó neve, telephelye

Ikarus, Székesfehérvár/Budapest

Gyártás időszaka

1972-1990

A 266-os igazi klasszikus - sokak kedvence laprugós, pattogós puritánságával. A 255-össel karöltve a Farosok leváltója. Ahogy a típusszámokból is látszik: a 255-ös a régi 55-ös távolsági feladatkörére, míg a 266-os a korábbi 66-os helyközi illetve városi feladataira lett kitalálva. A városi változat is létezett érdekes módon, de a 260-asok megjelenésével nem lett túl elterjedt a 2-4-2 ajtókiosztású busz. A '90-es évek második felétől kezdve elkezdtek fogyatkozni a 266-osok a Volán társaságoknál. Míg a rendszerváltást követően szinte minden cég rendelkezett ilyen típussal, addig mára igencsak megfogyatkozott a számuk: olyan nagynak mondható 266-os bázisok számolódtak fel teljesen, mint a Mátra és az Agria, a Bács, a Kapos vagy akár a Vértes. Ma viszonylag nagy számban üzemeltet még ilyen laprugós gépeket a Borsod, a Kunság, a Nógrád és a Pannon. Érdekesség még, hogy főként hegyes-dombos vidékeken a 260.32-es típus megjelenése után továbbra is inkább a 266-asokat vásárolták a vállalatok. Ennek oka a kedvezőbb áron kívül az lehetett, hogy állítólag ezek a farmotoros buszok jobban "bírják" a hegyet, mint a középmotoros társaik.


Jellemző változatok

266.25

ma már csak ilyen 266-osokat találni


Képek a típusról


CLX-643 | Ikarus 266.25| Nógrád Volán


CLH-077 | Ikarus 266.25| Bakony Volán | Azóta selejt


Az ACG-176 motortere.


Városi kivitelű Ikarus 266-os.


Képek a beltérről


FKB-783 | Gemenc Volán


JLZ-396 | Gemenc Volán


JLZ-449 | Gemenc Volán


JLZ-449 | Gemenc Volán


JLZ-450 | Gemenc Volán


ACG-176 | ex-Kapos Volán


ACG-176 | ex-Kapos Volán


Az ablak bezárása