Ikarus

263

Városi / Helyközi

Normál padlós

Fekvő középmotoros

Szóló


GTZ-618 | Ikarus 263.30M | Mátra Volán | Orosz exportból itthonmaradt példány.


Főbb adatok

Méretek

Hosszúság

11940 mm

Magasság

3040 mm

Padlómagasság

920 mm

Tengelytáv

5840 mm

Férőhelyek száma

120 fő

Motor

Jelleg

Fekvő padló alatti középmotor

Típus

Rába D2156 HM6U

Lökettérfogat

10350 ccm

Teljesítmény

192 LE (141 kW) @ 2100 1/min

Nyomaték

696 Nm @ 1300 1/min

Motor

Jelleg

Fekvő padló alatti középmotor

Típus

Rába D2156 HM6UT

Lökettérfogat

10350 ccm

Teljesítmény

220 LE (162 kW) @ 1900 1/min

Nyomaték

820 Nm @ 1600 1/min

Motor

Jelleg

Fekvő padló alatti középmotor

Típus

Rába D10 UTS 150 (Euro 0)

Lökettérfogat

10350 ccm

Teljesítmény

205 LE (150 kW) @ 1950 1/min

Nyomaték

912 Nm @ 1100 1/min

Motor

Jelleg

Fekvő padló alatti középmotor

Típus

Rába D10 UTS 160 (Euro 1)

Lökettérfogat

10350 ccm

Teljesítmény

217 LE (160 kW) @ 1900 1/min

Nyomaték

890 Nm @ 1100 1/min

Motor

Jelleg

Fekvő padló alatti középmotor

Típus

Rába D10 UTS 150 (Euro 2)

Lökettérfogat

10350 ccm

Teljesítmény

217 LE (160 kW) @ 1950 1/min

Nyomaték

928 Nm @ 900-1400 1/min

Váltó

Típus

ZF S6-90U

Fokozatok

6+R

Váltó

Típus

ZF Ecomat 4HP 500

Fokozatok

4+R automata

Váltó

Típus

Voith DIWA D851/2

Fokozatok

3+R automata

Gyártó

Gyártó neve, telephelye

Ikarus, Székesfehérvár/Budapest

Gyártás időszaka

1988-2001

A 263-as típus a 260-as 1 méterrel meghosszabbított változata. Ennek az oka az, hogy a 260-as befogadóképessége (és a 280-asé is) más gyártók újabb modelljeihez képest kezdett kicsi lenni, így egyszerűen megnyújtották a buszt. Az autóbuszt elég könnyen meg lehet különböztetni a 260-astól a busz elején illetve végén lévő keskeny oldalablakok miatt. Az első darabokat a '80-as évek végén főleg az NDK-ba exportálták. A hazai 263-asok jókora hányada viszont a '98-as orosz szériából került ki. Az orosz válság miatt az exportálandó buszok nagy része mégis itthon maradt, ezek a Volánoknál, illetve a VT-Transmannál találtak gazdára.


Jellemző változatok

263.00

szovjet, később FÁK export

263.01

NDK export

263.02

kuvaiti export

263.04

kuvaiti export

263.06

tajvani export (2-0-0 ajtókiosztás, bal hátul vészkijárattal)

263.08

kuvaiti export, 90°-kal elfordított jobboldali üléssorral

263.10

orosz export, az itthonmaradt példányok is ilyenek; '97-től .30-ként nyilvántartva - ld. lejjebb

263.30M

a .10 manuális váltós 2-2-2 ajtókioszású, 1997 utáni változata

263.30A

néhány cégnél fordul elő; automata váltós kivitelű kocsik


Képek a típusról


GZF-213 | Ikarus 263.30M | Kisalföld Volán| Orosz export | Befalazott középső ajtóval


GXD-418 | Ikarus 263.30M | Borsod Volán


ELS-757 | Ikarus 263.01 | Zala Volán | ex-NDK, classicosítva


JOB-666 | Ikarus 263.01 | Borsod Volán | ex-NDK | Korábban DUH-995


FIX-275 | Ikarus 263.K2 | Magán | Az egyik prototípus


GSR-218 | Ikarus 263.30A | Alba Volán


Az ablak bezárása