Ikarus

256

Távolsági

Normál padlós

Fekvő farmotoros

Szóló


BPG-915 | Ikarus 256.50 | Somló Volán


Főbb adatok

Méretek

Hosszúság

11000 mm

Magasság

3100 mm

Padlómagasság

900 mm

Tengelytáv

5330 mm

Férőhelyek száma

45 fő

Motor

Jelleg

Fekvő farmotor

Típus

Rába D2156 HM6UT

Lökettérfogat

10350 ccm

Teljesítmény

190 LE (141 kW) @ 2100 1/min

Nyomaték

696 Nm @ 1300 1/min

Motor

Jelleg

Fekvő farmotor

Típus

Rába D10 UTS

Lökettérfogat

10350 ccm

Teljesítmény

241 LE (180 kW) @ 1900 1/min

Nyomaték

1027 Nm @ 1140 1/min

Váltó

Típus

Csepel / ZF S6-90U

Fokozatok

6+R

Gyártó

Gyártó neve, telephelye

Ikarus, Székesfehérvár

Gyártás időszaka

1974-2002

 


Jellemző változatok

256.21

A korábbi 256.74 altípus új (ajtószám-alapú) számozással kapott új száma (1997-)

256.50

klasszikus kivitel

256.50V

Volános igényeknek megfelelő kivitel (V=Volán)

256.50V Lux

"luxus" kivitel

256.50E

egyedi kivitel (E=egyedi)

256.51

NDK export

256.55

Lengyel export

256.74

orosz export a '90-es években


Képek a típusról


FPF-454 | Ikarus 256.50 | Magán | 1984-es évjárat.


BST-717 | Ikarus 256.51 | Bakony Volán | ex-NDK, azóta selejt


ABF-360 | Ikarus 256.50V | Vértes Volán | 1984-es ráncajtós 256-os.

 


BPG-691 | Ikarus 256.74 | Borsod Volán


DUD-962 | Ikarus 256.50E | Magán | Jól látszik a késői 256-osok eltérő hátsó hűtőrácsa.


AAI-727 | Ikarus 256.50V | Hatvani Volán | Classic homlokfallal felújított darab.


AGT-234 | Ikarus 256.50 | Somló Volán
Egy egykori '77-es évjáratú darab kézi működtetésű, azaz "budiajtóval".


BSL-020 | Ikarus 256.50V | Tapolcai (később Somló) Volán
1-2-0 ajtóelrendezésűre átalakított kocsi. Azóta selejt.


2S8 2927 | Ikarus 256.55 | ex-Lengyelország


Képek a beltérről


A Volánbusz egykori ráncajtós ELK-587-esének belső tere. A fenti ABF-360-nal ellentétben itt az ülések magasító dobogója hiányzik.


A CKC-700 műszerfala


Az FPF-454 belső tere


Az FPF-454 vezetőállása


Az ablak bezárása