Ikarus

250

Távolsági

Normál padlós

Fekvő farmotoros

Szóló


Főbb adatok

Méretek

Hosszúság

12000 mm

Magasság

3200 mm

Padlómagasság

900 mm

Tengelytáv

6330 mm

Férőhelyek száma

61 fő

Motor

Jelleg

Fekvő farmotor

Típus

Rába D2156 HM6UT

Lökettérfogat

10350 ccm

Teljesítmény

220 LE (164 kW) @ 2100 1/min

Nyomaték

820 Nm @ 1600 1/min

Motor

Jelleg

Fekvő farmotor

Típus

Rába D10 UTS

Lökettérfogat

10350 ccm

Teljesítmény

241 LE (180 kW) @ 1900 1/min

Nyomaték

1027 Nm @ 1140 1/min

Váltó

Típus

Csepel/ZF S6-90U

Fokozatok

6+R

Gyártó

Gyártó neve, telephelye

Ikarus, Székesfehérvár

Gyártás időszaka

1968-1994


Jellemző változatok

250.14

IBUSZ; 1978

250.16

Magyarország; ritka altípus; az egykori MVK-s példány, az AKD-502 leégett
"Nagyablakos", 3 szovjet típusú tetőszellőző

250.59

Legelterjedtebb altípus a Volán-társaságoknál

250.66

Erich Honecker, volt NDK párttitkár tárgyalóbusza volt (CLY-015, Alba Volán - eladva)

250.67

NDK export

250.68

Volán; 1986-tól; klíma nélkül

250.69

A 250.68 klímás változata; főként a Volánbusznál

250.72

IBUSZ; nagy ThermoKing klíma

250.93

FÁK; 1991

250SL

tárgyalóbusz

A típus jellemzően trilexes elsőhíddal készült, de a későbbi darabok között találni lemezfelnis darabokat is. Ugyanígy hátsó hídból is többfajtát találunk: nagy Rába híddal és "csendes" híddal is épültek 250-esek. Megemlíthető még egy érdekesség: a korábbi darabok, illetve későbbi szovjet export buszok is ún. "nagyablakos" 250-esek, akkor mindkét oldalon egyel kevesebb ablak van elosztva a 12 méteren. Emiatt nagyobb egy-egy ablak felülete. A szovjet export 250-esek tetején az itthon megszokott négy négyszögletes szellőződoboz helyett három darab, teljes szélességű légbeömlő található.


Képek a típusról


AKD-502 | Ikarus 250.16 | MVK | Azóta átszámozva FKF-681-re és eladva. Később leégett.


BCK-662 | Ikarus 250.59 | Vértes Volán


CLY-015 | Ikarus 250.66 | Alba Volán | "Honecker-busz" | Azóta selejt


BPH-420 | Ikarus 250.67 | Borsod Volán


CJZ-934 | Ikarus 250.67 | Agria Volán
Emelt komfortfokozatúra felújított ex-NDK-s 250-es klímával, hűtővel és TV-vel.


CCA-261 | Ikarus 250.68 | Gemenc Volán


DZA-214 | Ikarus 250.69 | Volánbusz | A klasszikus Thermo King klímával | Azóta selejt


DZA-245 | Ikarus 250.69 | Volánbusz | 1989-es évjárat - már selejt


FKB-168 | Ikarus 250.72 | Magán | ex-AZE-705, IBUSZ


DUD-016 | Ikarus 250.93 | Magán | Lemezfelnis elsőhíddal szerelt busz


1035-IKA | Ukrajna | "Nagyablakos" 250-es | 1977-es évjárat


Ikarus 250SL tárgyalóbusz. Később az Alba Volánhoz került egy darab (CLY-015).


Képek a beltérről


A felújított CJZ-934 műszerfala. Jól látszik a retarder karja a kormányoszlopon.


Az ukrán 250-es vezetőállása. (Az nem látszik a képen, hogy a váltó 5 sebességes.)


A "nagyablakos" ukrán 250-es belsője


CCA-261 | Ikarus 250.68 | Gemenc Volán


DZA-229 | Ikarus 250.68 | Volánbusz


DZA-245 | Ikarus 250.69 | Volánbusz


A DZA-245 belső tere


FKC-131 | Ikarus 250.69 | Volánbusz | ex-DZA-239


Az ablak bezárása