|
Központ |
Budapest, Akácfa utca 15. |
Weboldal |
|
Autóbusz-garázsok |
Cinkota |
Trolibusz-garázs |
Kőbánya (=Troli, Pongrác) |
Villamos kocsiszínek |
Budafok |
Az igazgatóság elnöke |
Dr. Várszegi Gyula |
Buszpark |
~1400 db |
Trolibuszpark |
~170 db |
Villamosállomány |
~600 db |
Korábbi elnevezések |
Budapesti Közlekedési Vállalat |
Jellemző rendszám |
BPO |
1967. január 1-jével jön létre a Budapesti Közlekedési Vállalat az 1949-ben szétdarabolt "Beszkártból" képződött részegységek újraegyesítésével. A fenti lista a teljesség igénye nélkül készült, csak a főbb egységek kerültek feltüntetésre.
A BKV Ikarus autóbuszai rendelkeznek egy 00-00 formátumú azonosító számmal, amely minden busz mindkét oldalán fel van tüntetve.
A BKV buszai az ország többi járműveitől eltérően egészen az ezredfordulóig megtartották a régi AA-00-00 jellegű rendszámaikat. Addig az azonosítót a rendszám szám része képezte (Rendszám: BX 87-21 > azonosító: 87-21). Ekkor kapták a buszok a BPO és BPI rendszámokat, valamint ezzel együtt az azonosítószámok is kicserélődtek. Ugyanúgy megmaradt a 00-00 formátum, csak a következő analógia szerint képződött az új szám: a BPO O-betűje 0-t, a BPI I-betűje pedig 1-es számjegynek felel meg, majd a rendszám szám része már megmarad. (BPO-001 > 00-01, BPI-213 > 12-13) Eleinte előfordult, hogy egyszerűen a rendszámból levágták a BP-t és az I-123 lett az azonosító.
A Volvo 7700A típusú buszok első szériája még kapott 00-00 formátumú azonosítót, mégpedig úgy, hogy az első számjegy 2 lett, majd a többi a szokott módon a rendszám szám része maradt. (FJX-201 > 22-01) A második Volvo-szériánál már elhagyták ezt a számozást és az FJX-es kocsikról is eltűnt a 2-vel kezdődő azonosító. Helyettük a jármű rendszámát tüntetik fel az első ajtó felett. Ez a módszer maradt az azóta érkezett autóbuszok esetében is (VanHoolok, stb.).
Az alábbi lista az eredeti állapotot tükrözi. A buszok állomásítása azóta már változhatott.
Azonosító | Típus | Garázs |
---|---|---|
00-01 > 00-31 |
Ik 280 |
Cinkota |
00-32 > 01-94 |
Ik 260 |
|
01-95 > 02-06 |
Ik 405 |
|
02-07 > 02-14 |
Ik 260 |
|
02-15 > 02-64 |
Ik 412 |
Dél-Pest |
03-01 > 03-99 |
Ik 260 |
Belváros (Récsei) |
04-16 > 04-87 |
Ik 280 |
Kőbánya |
05-03 > 05-21 |
Ik 415 |
Óbuda |
05-37 > 05-83 |
Ik 435 |
Dél-Pest |
06-00 > 06-74 |
Ik 260 |
Óbuda
|
06-90 > 07-00 |
Ik 405 |
|
07-01 > 07-85 |
Ik 415 |
|
07-90 > 08-00 |
Ik 405 |
|
08-01 > 08-81 |
Ik 280 |
|
08-91 > 08-99 |
Ik 405 |
|
10-05 > 10-69 |
Ik 412 |
Kelenföld
|
11-15 > 11-78 |
Ik 435 |
|
11-79 > 11-97 |
Ik 280 |
|
11-98 > 13-08 |
Ik 260 |
|
13-09 > 13-84 |
Ik 415 |
|
13-85 > 14-21 |
Ik 405 |
|
15-01 > 15-17 |
Ik 415 |
Cinkota |
15-18 > 16-60 |
Ik 260 |
Dél-Pest |
16-61 > 16-62 |
Ik 415 |
Cinkota |
16-63 > 16-68 |
Ik 260 |
Dél-Pest
|
17-00 > 18-53 |
Ik 280 |
|
19-01 > 19-60 |
Ik 435 |
Cinkota
|
19-61 > 19-99 |
Ik 280 |
|
21-86 > 22-10 |
Volvo 7700A |
Cinkota |
22-11 > 22-35 |
Volvo 7700A |
Kelenföld |
Az egykori FAÜ logója
A BKV régi logója (1967-1990)
A BKV régi logója (1990-2004)
Központ |
Székesfehérvár, Berényi út 72-100. |
Weboldal |
|
Telephelyek |
Székesfehérvár |
Ügyvezető igazgató |
Szepesi Péter |
Buszpark |
~340 db |
Korábbi elnevezések |
VT-Transman |
Jellemző rendszám |
VID |
Egy szabályváltozás miatt 2014-től a Budapest közigazgatási határait átlépő elővárosi vonalakat a BKV Zrt. nem szolgálhatja ki. Emiatt került a BKK alvállalkozóinak körébe a Volánbusz Zrt., ami új beszerzésű MAN Lion's City szóló, és Volvo 7900A típusú csuklós autóbuszokkal veszi át a vonalak üzemeltetését.
A cég adatairól bővebben a Volánbusz saját oldalán.
A klasszikus "lila" flottaszín
Az első 435-ös a cégnél. Ez az egy nem rendelkezik Fok-Gyemmel.
A kihalófélben lévő "piros hetes"
A szintén megszűnt BKV Plusz szolgáltatás égisze alatt létrejött
"Ezüst Nyíl" flotta tagjait Mezőtúron újították fel
Back to basics: 260.00, 280.00, 415.04
A főváros térképe
© BUSPORTonline